IzveštajiKoncertiVesti

Opraštamo se od 7 Seconds uz osvrt na nastup legendi u Beču 2012. godine

Iako je jesenja turneja legendarnog benda 7 SECONDS bila izvesna, i u nekim kombinacijama pominjala se opcija da dođu i do nas, frontmen sastava Kevin postavio je sinoć prilično tužnu vest, da 7 SECONDS više ne postoji. Jednostavno, zdravstveni problemi dvojice članova benda i njihova istrajnost da ne menjaju postavu bili su jači od želje za sviranjem.

Na svu sreću, imali smo prilike da ih vidimo na Exitu, a umesto oproštajne reči osvrnućemo se na njihov koncert u Beču 23.04.2012. …

Oko desetke, Okac, Gvero i ja pojačani Šaolom, napuštamo hotel. Milenko kralj nas je ceo dan vodao po gradu. Obiđosmo strogi centar, muzeje, galerije, kafane, nekoliko zanimljivih second hand prodavnica, kao i onih sa pločama i odećom… odmorili se u restoranu Beograd i oko sedmice konačno oprostili od dragog domaćina. Stižemo pred Arenu oko 8. Aca Choice koji radi za M.A.D. ladno je tour manager 7 Secondsa, pa nas je ufurao na guest list. Hvala mu do neba. Dan ranije svirali su u poljskom Poznanju gde je prema njegovoj priči bilo nestvarno dobro. Arena je nešto najbolje što sam video. Ko nije bio i ne zna, dakle nešto nalik Kineskoj četvrti gde je Fabrika, samo znatno manje. Dakle fabrički kompleks sastavljen od 5-6 objekata, tri indoor prostora i velike open air arene. Tu je i centrala, u kojoj je back stage, kuhinja, trpezarija, toaleti, a na spratu i sobe sa krevetima. 7 Seconds su svirali u drugom po veličini klubu kapaciteta 250.

Svirka je krenula tačno u pola 10. Prvi su bili Determination, Austrijanci, klinci, koji izuvaju. Baš dobar hardcore. Bubnjar impresionira – bos, riđa brada i 150 kila. Nakon pola sata svirke siđoše sa bine a ubrzo se na istu popeše Risk It iz Drezdena. Na prvu ruku nisu mi bili loši, dosta Cro Mags štofa, ali već nakon druge pesme ukapiraš da su teži pozeraj. Usvirani su i to stoji, ali na silu su namršteni, ludi, napaljeni, pretetovirani… Ekipa koja je došla da ih gleda fura trendže i one velike minđuše/čepove u ušima. Baš loše. Kao npr. kada bi bend bio sa Klise pa im dođu drugari na gig. I oni su svirali lapo sata, a onda konačno u 20 do 11 kreće 7 Seconds. Prva stvar „Still Believe“, u sali između 150 i 200 ljudi, mrtvih, mirnih, odaljenih od bine… užas. Ispred benda stajala je sama jedna mala, mršava, sto posto maloletna, klinka u majici Face To Face i pevala od početka do kraja sve i jednu pesmu. Naklon do poda. Osim nje, bilo je još desetak starijih likova koji su aktivno učestvovali, naravno uz Šaolu i mene. Nakon što je, posle 3-4 uvodne stvari, publika i dalje bila relativno mirna, Kevin je sišao sa bine i uleteo u masu te ih je tako malo razmrdao. Kako se koncert dalje odvijao tako je postajalo sve življe. Jebene švabe napališe se tek na obradama „99 Balona“ i „If The Kids Are United“. Što se mene tiče nisu morali ni da ih sviraju, jer imaju dovoljno svojih fenomenalnih pesama, ali ajde. Kevin je deblji nego pre dve godine u Blackpoolu, s tim što mu je ovo prvo pojavljivanje nakon dugo vremena bez bradice. Kaže Aca da ju je to jutro slučajno obrijao. Glas mu je i dalje onako tanak i lep kao na pločama od pre 30 godina, a mjuza do jaja – klasičan školski hardcore proizašao iz panka. „Regress No Way“, „Were Gonna Fight“, „Crew“, „Definite Choice“, „in Your Face“, „You Loose“… hitova koliko voliš! Nakon 50tak minuta i tačno 20 odsviranih pesama završen je redovan deo, ali su se vrlo brzo ponovo popeli na binu i za kraj odsvirali „Trust“ i „Walk Together Rock Together“. Fajront u 20 do 12. Sjajno. Kako se gig završio masa je prešla u najmanji klub gde je u ponoć svirao engleski bend Hi-Fi Spitfires, free gig. Žao mi je što smo žurili pa ih nismo odgledali. Bend nije ništa specijalno, klasičan brit pank iz 77 (gledao sam ih pre par godina), ali je lik koji im je vozač i tour manager matori Paul, koji na Rebellionu drži štandove sa merchom i koji je dolazio u Novi Sad sa Guitar Gangstersima i Cute Leppersima. Pozdravismo se sa ekipom (zaboravih da kažem da je na svirci bio i matori Srđan iz Karlovca koji redovno sebi namešta službeni put u Beč prema rasporedu hardcore gigova, sa svojim drugarom koji živi u Beču i Sanjom iz Sarajeva koja takođe tu živi već 20 godina) i 10 minuta posle ponoći sedamo u kola i krećemo kući. Šaola i Okac zakuntaše u sekundi, a iskusni Gvero s očima na pola koplja trudio se da ostane budam i da mi pravi društvo dok vozim. 520km za manje od četiri i po sata – nije loše. Stigosmo ćerama u lapo 5, prepuni utisaka. Sad na tenane gledam program gigova u Areni, pa kaže ovako: Total Chaos, Hot Water Music, Snow Patrol u junu, Poison Idea, SNFU, Rancid, GBH, Adolescents, Zero Boys u julu… Svega, koliko voliš. Nema nam druge, moramo dobro isplanirati datum strip radionice.

Text & Fotke by Zgro