Spermbirds – Go To Hell, Then Turn Left, LP (Rookie / Boss Tuneage)

Jedan od najbitnijih bendova za formiranje muzičkog ukusa brojnih novosadskih tinejdžera krajem 80ih bez po reči je Spermbirds. Ako su “Nothing Is Easy” i “Something To Prove” snimljeni na C-60 kaseti bili obavezan primerak u džepu svake karirane košulje, album “Common Thread” iz 1990. pomerio je iz mesta i one najprobirljivije. Jednostavno, Nemci predvođeni Amerom Lee Hollisom na vokalu postaviše tom pločom neke nove standarde i dadoše ozbiljan domaći zadatak. Dve godine kasnije, izlazi “Eating Glass”, jednako uvrnut i polupan ali ne toliko hitičan odnosno ne za široke narodne mase. Potom je usledila faza bez Leeja na vokalu, dva albuma koja svirački nisu bila tako loša koliko jednostavno to nije bilo to. Usledio je njegov povratak, ali je malo ko obraćao više pažnju na njih. Prethodni uradak “A Columbus Feeling” sasvim je korektan album. Od tada prođe punih devet godina. Spermbirds su u tom periodu dva puta posetili Srbiju a letos na Exitu odsvirali su čak pet pesama sa svog devetog studijskog ostvarenja “Go To Hell, Then Turn Left” koji je izašao na vinilu i disku krajem septembra. Naslovna stvar uveliko se vrtela kao spot na youtubeu a kada sam konačno dograbio svoju kopiju svakim novim slušanjem skapirao sam da mi sve više prija. Ima tu svega, tačnije Spermbirdsa iz svih faza, ali i zanimljivih pevačkih delova koji podsećaju na Dead Kennedys. Na albumu se nalazi ukupno 13 pesama. Siguran sam da će se svideti svima onima koji su bend voleli onda. S druge strane, isto tako sam siguran i da nije album koji bi privukao neku novu publiku.

Rookie records   Boss tuneage records