Scream With Me; The Enduring Legacy of the Misfits 1977 – 1983, 176 strana  (Abrams & Chronicle Books)

Šta vam prvo padne na pamet kad pomislite na Misfits u 2020.? Meni ceo cirkus koji se završio na sudu dogovorm dvojice originalnih članova ovog benda da ipak prebiju dugove tako što će odsvirati desetak koncerata. Par godina to traje, a njima se izgleda svidelo pa se nisu zaustavili na dogovorenih 10. Hale od po 15tak hiljada ljudi se rasprodaju a onda se karta kod tapkaroša nalazi i za nekoliko stotina eura. Ne znam šta da mislim o celom tom potezu, ali tako je kako je.

Ono što ovde imamo jeste knjiga koja daje uvid u vizuelnu stranu legendarnog benda iz NJ a ceo materijal je zapravo kolekcija jednog čoveka, Glen Danziga. Flajeri za koncerte, posteri, majice, omoti izdanja, bedževi i sve ono što je i te kako prepoznatljivo za imidž Misfitsa. Sve ideje su njegove, a sam proces izrade uključivao je i par ortaka koji su i intervjuisani kao i Džerija, za kojeg mi se čini da nije baš uvek bio prisutan. Fascinanto je koliko je sam Danzig brinuo o svemu i koliko je vremena proveo ne bi li izgradio ime. I uspelo mu je. Motivi Misfitsa prepoznatljivi su na svakom koraku. OK ono prodavanje mercha po raznim trgovinskim lanicma odeće im možda i nije trebalo? Mada, iskreno ne znam ni ko stoji iza toga ali je malo poražavajuce videti majicu benda na ljudima koji sigurno nikad nisu čuli za Misfits.

Pored fotki, u knjizi su pristuni i likovi iz dobro znanih bendova koji o njima pričaju samo u superlativu. A realno, šta bi drugo i mogli da kažu? Tu je Walter iz Gorilla Biscuits, potom bubnjar iz Necrosa koji je uskako par puta kao zamena, pa Dwid iz Integrity, Matt iz Dropkick Murphys kao i pevač iz Refused.

Takođe provlači se i zasluga Metallice što Misfits ima status kakav ima. Dve stranice je dobio Kirk. Kroz par odgovora otkriva nam svoju kolekciju Misfits rekvizita kao i kako je saznao za bend. Suma sumarum – knjiga iako ima generalno malo teksta dosta dobro je ispala. Voleli bend ili ne mora im se skinuti kapa na tome jer su po  svojoj originalnsti i dan danas, 40 godina nakon nastanka, ostali prepoznatljivi.