Ripper; American Hardcore 1980-83 And Beyond, A4, 300 strana

Ripper je fanzin koji je izlazio svega tri godine i nakon 8 brojeva se ugasio. E sad, Ripper je postojao u periodu od 1980. do 1983. i bio je iz Kalifornije. Fascinantno je videti tačnije čitati reakcije svih tih ljudi na ono što se tek pojavilo, na izdanja koja se danas se svrstavaju u obaveznu lektiru ove muzike. Troje ljudi koji su činili okosnicu ovog fanzina, plus ekipa njihovih drugara i drugarica kojima je pank bio sve, savršeno je uspela da dočara dešavanja ranih 80tih i same početke hardcore/punk muzike. Sadržajem su pokrili sve bitne bendove tog vremena od Black Flag, TSOL, DOA, Social Unrest i Necros preko Poison Idea, Accused, Corossion Of Conformity do Effgies i The Undertones. Negde u to vreme se proširio i Maximum R’n’R Radio koji je postao glavno glasilo ovog žanra u celoj Kaliforniji pokrivajući 80 teritorije svojim signalom. U ekipi koja je intervjuisana ispred Maximum R’n’R kolektiva bio je i Jello Biafra.

Kako je uopšte došlo do ove knjige? Iza cele ideje stoji, po običaju, grupa entuzijasta. Knjiga nema zvaničnog izdavača već je isprintana u samo 80 primeraka od strane grupe matorih panksa koji su fanzin zakačili u ono vreme i koji su želeli da se priča iznese na pravi način. Ovo štampano izdanje, tvrdog poveza, ima 300 stranica i u njemu se nalaze brojevi od drugog do poslednjeg, bez keca. Razlog je taj, što niko nema sačuvan prvi broj. No, šta je tu je. Sve je dobro skenirano, isprintano na masnom papiru i ukoričeno. Idealna zanimacija sigurno za narednih mesec dana. Još jedan dokument o sjajnim 80im i periodu kad je ova muzika bila nešto novo.

Recenzija objavljena u Out Of The Darkness #8, 4/2020