Red Dons – Dead Hand Of Tradition Lp (Taken By Surprise/Deranged 2015)

Možda sam već malo dosadan sa Red Donsima, ne zamerite! Sad već prođe nekoliko godina od kako sam ih prvi put čuo i odlepio za njima. Evo, još se nije pojavio bend za koji bih mogao da kažem, e ovi su bolji! Polovinom leta, neposredno pred polazak na evropsku turneju izašao im je treći album. Kada su par nedelja pre zvaničnog objavljivanja ploče pustili u etar „The GoodDisciple“, vrteo sam je kao magarac na repeat po ceo dan… auu kakav hit! Da je ostatak albuma bio sranje, što realno nije bilo šanse da se dogodi, samo ta stvar bi ga kotirala veoma visoko. Poznato je da Red Dons funkcioniše na daljinu obzirom da dvojicu ključnih članova deli nekoliko hiljada kilometara, basista Haji živi u Londonu, a gitarista/pevač Douglas Burns u Portlandu, tako da nije iznenađenje što je prošlo više od pet godina od njihovog prošlog albuma.Između toga, izbacili su par sjajnih singlova (na poslednjem je gostovao TV Smith). A šta su nam momci priredili ovaj put – slobodno mogu da kažem ništa novo, a opet za klasu ispred svega prethodnog. I dalje je to sjajna mešavina post punka i klasičnog punk rocka prepunog emocija koji te vozi i vozi i vozi… Dougov glas je preteran, sve zvuči na pomalo melanholično a toliko je snažno i himnično, na momente zajebano, da popizdiš! Na Red Dons se definitivno neće navući niko ko voli klišeiziran melodični amerski punk, ni ne treba obzirom da kod njih nema klišea. Oni sviraju muziku za probrane, uvrnute! „Dead Hand Of Tradition“ nema lošeg momenta, deset pesama traje koji minut jače od lapo čuke. Uz uvodnu, već spomenutu „The Good Disciple“ u prvih par dana slušanja najubedljivija mi je bila „Aman“ potom se nametnula „Pyrrhic Pyrrhic“ pa „Every Single Word“. Da skratim, ovo je ubedljivo najjači punk album u 2015. Nemam šta više da dodam osim da se nadam da neće proći novih pet godina do narednog.

Zgro

Red Dons Bandcamp

Taken By Surprise , Deranged