Hak Attak – Motorhitr, CD (self released)

Sad se već ne sećam kako je ovaj CD stigao do mene. Da li sam ga dobio ili kupio… U svakom slučaju to je tada bilo prvo i jedino izdanje ovog benda, koji sam imao priliku i uživo da vidim u istom periodu, kao i još par puta kasnije, kada se već pojavio i drugi snimak na bandcampu, za koji ne znam da li postoji u fizičkom formatu. “Motorhitr” je spakovan u skromni kartonski omot, kako obično izgledaju promo diskovi, sa ubačenim mini posterom sa čije druge strane su tekstovi pesama, što je po meni idealno pakovanje za CD: ekonomično i funkcionalno. Većina tekstova je na engleskom i skoro svi se bave kritikom društva i političke situacije iz klasčne anarcho/punk perspektive (protiv rata, državnog aparata, medija, religije, desnice…), a pojedini su orjentisani i na scenu i sve lepo i ružno sa čime se susrećemo na istoj. Neko bi rekao ništa novo što se tiče tema, ali s obzirom šta se dešava svuda oko nas, mislim da su nam ovakve teme potrebnije nego ikad. A i šta je drugo HC punk nego borba neprestana? Muzički Hak Attak nije neko novo pretenciozno čudo koje privlači previše pažnje na prvu loptu, ali svojim iskrenim pristupom, i besnom i kvalitetnom svirkom, upisuje se na plejlistu najboljih savremenih HC punk bendova. Pesme su kraće, energične, bez smaranja. Bubanj zakiva, gitare režu, vokali besne… Ne bih mogao da kažem da liče na neki drugi bend iako se osećaju uticaji svega i svačega. Ponekad me podseća na Disaffect, Health Hazard, Kafka Prosess, Unhinged, znači uglavnom na neki evropski HC ali sa definitivnim uticajem američkog i nekog old school crossovera. Mislim da ekipa sluša dosta toga i da su fino izbalansirali i inkorporirali sve u jednu novu znimljivu celinu. Najvažnije je to što nema nekog pomodarskog trendovskog proseravanja kao ni veštačke retro nostalgije. Hak Attak je bend koji je savremen, a u isto vreme u sebi nosi sve ono što je vremenom ugrađeno u hardcore punk (muzički i politički), i drago mi je da se čvrsto drže tog kursa.