Crowd Pleaser #1 (winter 2016/spring 2017)

Verovali ili ne, pojavio se još jedan novi fanzin. Aleluja! Koliko ova vest raduje, istovremeno se anulira jer je autor veteran pank/fanzinaške scene. Umesto da fanzine pokreću „neki novi klinci“, ostalo je na prvoborcima da održavaju pank scenu živom. Ah avaj tak’a nam je sudbina, šta ćemo što fanzini više nisu popularan format. Elem, Felix (The Truth) je još krajem ’90ih godina prošlog veka počeo svoju fanzinašku karijeru, a onda ju je nastavio pokretanjem „Last Breath-a“ sa još nizom likova sa ex-jugoslovenske scene. Ako ste prespavali sredinu 2000-ih, LB je bio jedan vrlo zanimljiv projekat jer je imao nameru da postane nešto poput eksjugoslovenskog, ako ne i balkanskog „Maximum rocknrolla“. Ali u toj želji da se postigne kvalitet i da se pankerima udovolji ekipa je izgorela. Nakon hiatusa od zamalo 10 godina, eto Felixa ponovo u fanzinaškom svetu sa novim projektom.
Fanzin je pisan na engleskom jeziku, što je pametan potez jer se pank tržište na ovim prostorima toliko smanjilo da verovatno ne bi prodao/razdelio više od 50-ak komada, a ovako dobija mogućnost da se proširi i na ostale delove sveta. To i ne bi bilo toliko loše jer se ovde ima šta pročitati. Verovatno je prethodno iskustvo doprinelo da Felix ne napravi uobičajenu početničku grešku poznatu pod nazivom „prvi broj fanzina“, pa je umesto klasičnih intervjua (ko je pomislio na KBO!), kolumni i (ponekad besmislenih) recenzija, ovde možete pročitati svega dva intervjua sa bendovima: italijanskim Class i hrvatskim Ugly Fucks, kratak prikaz jugoslovenskih filmova koje morate pogledati, različita autorova razmišljanja koja teraju na promišljanje i razgovor, prikaz švajcarske pank scene i analognu instagram stranicu, čiji je autor mladi i perspektivni fotograf iz Hrvatske, Pavle Kocanjer. Kolumne se uglavnom bave geopolitičkim odnosima, decanifikacijom, a ima i ponešto ličnih/personalnih razglabanja. Ovakav odabir tema neodoljivo podseća na političke fanzine iz ’90-ih godina, a ukoliko se uzme u obzir i dizajn, odrađen u „seci i lepi“ tehnici, onda će vas još više asocirati na stara dobra vremena. Sve u svemu, ne puno materijala, ali u slučaju „Crowd pleasera“ to nije mana, jer umesto kvantiteta, dobijate jako kvalitetan fanzin. Doduše, kako se kaže u uvodu, ukoliko niste ljubitelj besnih hardcorepunk bendova, cut & paste dizajna, različitih teorija zavera, otvorenog dijaloga i kinematografije onda ne pokušavajte da nabavite ovaj fanzin. Za sve one koji su se pronašli u ovom opisu, tastature u ruke u naručite svoj primerak na sledeću email adresu (pošto ga nećete naći ni na kojoj poznatoj društvenoj mreži): madschnauzer@yahoo.com
P.s. Felix je pokrenuo Mad Schnauzer Records sa namerom da pomaže balkanskim (ex-jugoslovenskim) bendovima oko izdanja. Prvo u nizu je split izdanje Eaglehaslanded/Left to starve, pa se možete raspitati za svoju kopiju ovog sjajnog parčeta vinila.

Recenzija originalno objavljena  u “Out Of The Darkness” #2, 05/2017