Become As One – Vreme uništava sve, tape (Rebuild)

Nisam baš vičan u ovome. No hajde da probam da i ja napišem recenziju. I od svega mi upadne Become As One, bend u čijem začeću su se našli tada tinejdžeri koji se nisu uklapali u svakodnevnicu i obaveze koje su im postavljene koji su nakon nekog vremena pojačani ozbiljnim studentom Draganom Zavišom. Nakon rane faze, usledila je pauza, a potom su se vratili stariji, zreliji, podjednako neozbiljni, puni životnog elana i razočaranja i snimili EP koji iz nekog razloga nije doživeo recenziju. Možda zato što se neko potrudio da napiše opis uz tekst svake pesme na bandcamp-u, ko će ga znati? Izdanje “Vreme uništava sve” ugledalo je svetlost dana, tj. izleglo se iz Pejićevih salaša, krajem, sada već davne 2017, pet godina nakon prvenca “Foundation Crack”. Na njemu se nalaze četiri pesme, od kojih su prva i intro spojene. Spori, tužni intro koji prati posmrtni govor Daniela Blake-a iz filma “I, Daniel Blake” verujem da mora da te potrese i natera da pronađeš isti negde na internetu. I dok ženski glas kroz suze završava govor… bam. Brzina, glad, žeđ, bes i sve to još na jeziku poznatom samo ovim besnim, gladnim i žednim predelima. Cela pesma prožeta je anarho-individualizmom i željom za oslobađanjem od strane društva i trulih normi koje nam isto nameće. Ovu stvar prati nešto što mi je jako teško opisati rečima. Večni gubitak člana porodice ili prijatelja, koji ostavlja neizbrisiv trag u svakome od nas. Iz ličnog ugla gledano jedino što mogu da kažem je da u glavi imaš oluju pitanja i sećanja i da je u redu biti nem i gledati kroz sva ta zabrinuta lica, što iskrena, što ne. U tekstovima se može videti izuzetan uticaj Grega Benika, Alberta Kamija pa i napaćenog, a dragog nam Roba Salivana, dok je muzički to i dalje bezobrazno zategnut youth crew revival koji pod uticajem talasa ranih 2000. upliće i neke, mnogo mračnije melodije, pa čak i screamo. Što se mene lično tiče, u 2018. nisam čuo bolje domaće izdanje. I, možda će zvučati kao kliše, ali momci, kao i ovo izdanje, zaslužili su mnogo više pažnje. S toga ga, ukoliko niste, poslušajte i proučite, a ako pak jeste, neće biti na odmet da to uradite još jednom!