Anti otpad – Totalno sam ljut na ovaj svijet, LP (Monteparadiso Reloaded)

E ovo je baš totalno iznenađenje. Album koji nisam slušao sigurno 16-17 godina osim ponekada neku pesmu na youtube kada nostalgija naleti. Čim sam video da se izdanje konačno pojavilo na vinilu  dokopao sam se istog i bogami uživao u ponovnom susretu sa ”Otpadima”. Inače ovo izdanje na OG kaseti (o da “OG”) u izdanju Reactive Form Tapes smo dobili (frendica i ja sa kojom sam radio zin) 1998. od Bojana gitariste Totalnog promašaj bya koji je u to vreme znao da svrati do Kruševca na neki od gigova ili čisto druženja radi. Kraljevčani su tada bili veoma prisutni na hrvatskoj sceni i sarađivali sa tim ljudima. Mogu se usuditi da kažem znatno više nego ostale “ekipe’” i donoslili su dosta stvari koje smo mi bukvalno gutali bez pitanja. S obzirom da se pesme pevaju i vrte čitavih 20 godina nakon zvaničnog izlaska mogu reći da je ovo jedan od bitnijih albuma tadašnje hrvatske ili EX YU diy scene. Dve decenije nakon izlaska ove kasete i dugog stagniranja Monte Paradisa kao labela ekipa je ponovo rešila da krene od nule sa izdavaštvom. S tim što je sada fokus samo sa vinilnim izdanjima. Kao svoje 001 izdanje donose nam, ovaj album pod drugačijim imenom etikete. Sada se zove “Monte Paradiso Reloaded”. Izdanje je odlično odrađeno, omot kvalitetno štampan sa inner sleevom koji sadrži sve tekstove na hrvatskom + prevodi istih engleskom, fotografije članova i kompletnu priču o bendu i njegovim izdanjima kao i kraći tekst o Monte Paradiso festivalu i labelu. Znači potpun info je tu. Bendove 90ih je krasila velika angažovanost i želja da ljudima skrenu pažnju na dešavanja u okolini. Tematika Anti otpada je socijala, anti police, anti nazi, ne droga, tako bliže i tako dalje… Što se tehnikalija same ploče tiče, vinil je bele boje, kvalitetno presovan što donosi zaista dobar zvuk. Inače album je remasterizovan 2018. i taj posao su odradili gitarista i basista benda. Sve je bez ikakvih preteranih i modernih budženja. Ko ne zna za ovaj bend i album neka se upozna na digitalnim platformama i svakako neka nabavi fizičko izdanje jer je sve maksimalno koretko urađeno i vredi svaku paru. Hitovi koji se izdvajaju i danas nakon toliko vremena su: “Godinama”, “Nema posla (za nas)”, “Ljubav/Plavo je boja za smeće”, “Droga za sve”, “Jeo govna”… Nabavljivo na distroima u okruženju! “Čitav moj život ja sam jeo govna, to je moj život i ja sam sretan. A onome kome ne odgovara doviđenja” (Miša)