The Ratchets – First Light, LP (Pirates Press records)

The Ratchets sam prvi put čuo na kompilaciji koja je dolazila s “Loud Fast Rules” magazinom. Bio je to ulickani časopis posvećen popularnijim street punk bendovima poput Rancid, Dropkick Murphys, The Casualties i njihovim kopijama, pa su i Ratchets završili tamo sa svojom Clash/Rancid influenced pjesmom s prvog EP-ija. 14 godina poslije, nekadašnji punk bend iz New Jerseya ugledao se na svoje poznatije sugrađane The Gaslight Anthem, pa pokušao izdati nešto nalik njihovom pop rock/punk zvuku. Rezultat je puno gori od očekivanog. I dok je rani zvuk benda, iako neoriginalan, barem pratio tadašnje trendove, “First light” zvuči kao mainstream faza Goo Goo Dollsa s ponekim daškom kasnih Replacementsa, ali bez šarma i popičnosti navedenih bendova. Izglancani pop rock s nešto glasnijim gitarama, slično jugoslavenskim novovalnim bendovima u svojim rock fazama, zvuči kao nešto što bi se svidjelo vašoj nećakinji osnovnoškolki koja voli Green Day i indie s radija. Volio bih reći kako je obrada “2-4-6-8 Motorway” Tom Robinson Banda malo popravila cjelokupni dojam, ali bih bezočno lagao. Pretpostavljam da postoje dva razloga zašto je ovaj album uopće izašao. Prvi je taj da su The Ratchets bili prvi bend kojima je Pirates Press izdao ploču, pa postoje ti nostalgični  BFF razlozi, a drugi je taj da se možda kalkuliralo kako bi se ovakav rubni punk album mogao svidjeti široj publici od one koja prati ovu izdavačku kuću. Nisam siguran je li ijedan od tih razloga opravdan u slučaju ovog albuma. Ploča ima krasnu boju i cover je lijep, da ne ispadne da je sve negativno.

Pirate Press records

Recenzija objavljena u “Out of the darkness” #7,10/2019