The Hoax Program – Comfort Cage, tape (Storm Inside)

Negde krajem prošlog veka u Ajdovščni je bio sjajan bend imena Low Punch koji je svirao old school hardcore/punk i sa ekipom iz Man In The Shadow, Entreat i Straight Forward deo su sjajne kompilacije “City Of” o kojoj se i kod nas pisalo/pričalo. Većina bendova je negde u isto vreme i prestala da svira. Low Punch su imali i comeback sredinom prošle decenije, ali vrlo brzo su se afiniteti članova benda promenili pa su rešili da promene ime. Novi zvuk benda bio je, na početku, pod jakim uticajem Annihilation Time. Odlično. Iskren da budem nisam ni znao da bend još svira dok skoro nisam naleteo da neki članak da im je izašao novi album. Obnovio sam kontakt sa Ivom i u razmeni dobio kasetu. Zvuk se promenio, pesme su vidno duže, kompleksnije, nema onog jednostavnog hard core/punka , čemu je doprinela i dodatna gitara. Oni sami to opisuju kao stoner hardcore/punk. Rekao bih da je to tako, mada stoner nisam slušao pomnije nikada. E sad znate mene, malo izađem iz svojih kalupa tu i tamo ali ne uvek i dosta ovakvih stvari dočekam na nož. Međutim, meni je Low Punch veoma drag bend i pratio sam početke ovog benda tako da su imali kredita. Pustio jednom, pustio drugi put, uzeo omot, čitao tekstove i doživeo pravi fleshback u eru kada je bendovima strašno bilo bitno da nešto kažu. Pored muzike koja je mid tempo sa čestim varijacijama i ne malim brojem solaža ovde je lirika veoma jaka, što je sve one gore nabrojane bendove i krasilo. Pohlepa, asocijalizacija  čoveka, zavisnost od tehnologije, apatija i borba za bolji život. Sve su to teme koje nam ne govore ništa novo ali sa bukletom u rukama ovo je sjajan flashback 20 godina u nazad kad sam zagazio u pank i kad su me ovakve stvari i oblikovale. Devet pesama u preko 33 minuta svirke koje sam vrteo i vrteo. Još je rano praviti nekakve liste, ali govoreći o ex-YU prostoru, ovo će sigurno biti među najboljim izdanjima 2019. Voleo bih ovo da vidim uživo jer staž benda od preko dve decenije sviranja na bini mislim da se reflektuje najbolje.