THE HISTORY OF NEMESIS RECORDS… AND BIG FRANK HARRISON, Patrick Kitzel, 202 strane (Reaper Records)

“Nemesis Records” je kalifornijski label koji je postojao od 1988. do 1995. i za to vreme objavio preko 50 izdanja. Ono što je ovog izdavača izdvajalo je što se uopšte nije držao određenog stila tako da im je katalog veoma šaren: Insted, Bonesaw, Visual Discrimation, Reason To Believe, Vision, Walk Proud, Offspring… Glavna njuška labela je Big Frank koji je pre samog pokretanja ove etikete bio poznat kao radnik u jednoj prodavnici u kojoj je brdo naših heroja provodilo vreme, kao i po organizaciji gomile koncerata, te i kao basista benda Carry Nation. Sve u svemu, ozbiljan igrač. Na žalost Franku se poslednjih godina zdravstveno stanje zakomplikovalo, preživeo je srčani udar. Pre par meseci izašao je benefit LP a pre nekoliko godina brojni bendovi okupili su se i napravili gig na kom su skupljali novac kako bi mu pomogli.

Knjiga je podeljena na dva dela. U prvom su sećanja i uspomene na label iz ugla brojnih aktera scene. Svojim tekstovima, koji su ispresecani i ukrašeni plakatima gigova koje je Frank organizovao, knjigu su obogatili Ron iz Final Conflict, Fred Hammer (prvi pevač Annihilation Time), Mike Hartsfield (New Age Records), Dave Franklin (Vision), Isak Golub (Chorus Of Disapproval), Dan O’Mahony… Jedina zamerka je što kad pričaju o samom Franku ponekad priča dobije takav ton da čovek pomisli na ono najgore.

Drugi deo knjige posvećen je samim izdanjima iz ugla izdavača, uz fotografiju svakog omota. Odlična priča je ona da je imao prava za Offspring singl bukvalno do pred sam bum koji se desio bendu i objavljivanje “Smash”-a, što je Brett Gurewitz i nanjušio pa ga je više puta cimao da otkupi ista. Zanimljivo je i objašnjenje zašto Chain Of Strength, iako planiran, nikad nije izašao za “Nemesis”. Frank uopšte nije štedeo da raspali po njima. Šteta, vrhunski su bend. Detalje neću iznositi. Nabavite knjigu.
(Nemanja)

Reaper records