The Filaments – Look To The Skies, LP (Pirates Press records)

Nedavno sam na instagramu otkrio punkrockmemerchy, stranicu posvećenu punk memeovima. Ono što me više zabavlja od samih memeova na stranici je strast kojom voditelji stranice i dalje izbacuju fore o ska punk bendovima kao što su Op Ivy, Leftover Crack ili Reel Big Fish (kao i zadnju Hellcatovu akviziciju za rebeliozne reklame The Interrupters), kao da smo u 1999. godini. Pitam se kako bi ska/punk milenijalci reagirali na The Filaments, koji ni sami nisu daleko od tih vremena. Nastali na početku stoljeća, digli su prašinu svojim prvijencem “Skull & Trombones”, ali kako je zenit ska punka završio koju godinu prije, ni Filaments nisu ostavili značajniji trag nakon eksplozivnog početka kad ih se hvalilo kao britanske punk nade 21. stoljeća. Bend se prije nekoliko godina ponovo okupio, ali osim povremenih spominjanja na listama punk festivala nisam čuo puno o njima, pa nisam ni znao što točno očekivati. Muzički i dalje na razmeđi Rancida i Citizen Fisha, “Look To The Skies” počinje punkerski furiozno sa “Fuck The Alt Right”, što je meni, jednostavnom čovjeku, sasvim dovoljno da bend proglasim sjajnim i kontinuirano relevantnim. Ostale pjesme s albuma ipak malo više bacaju na ska/reggae, ali ima tu i zbornog singalonga, natruha Stiff Little Fingersa i Leatherfacea, a opet sve skupa povezano u smislenu i tečnu cjelinu, pa mi je ovaj album došao kao dobrodošlo muzičko iznenađenje. S druge strane, na ovakvoj sam muzici odrastao prije 20 godina, pa je moguće da je u pitanju više moj sentiment prema takvoj vrsti punka i nisam siguran da bi milenijalci podjednako dijelili moje simpatije za ovaj šarmantno zastarjeli album. Srećom, punk je danas ionako za starije od 30 godina, tako da će se publike za ovaj album sigurno naći.

Pirate Press records

Recenzija objavljena u “Out of the darkness” #7,10/2019