Shitty Life – Switch Off Your Head, tape (Underground Disco Beočin)

Simpatični mladi italijanski pankeri Shitty Life sa ponosom su predstavili svoj novi LP pod nazivom „Switch Off Your Head“ pod okriljem izdavačke kuće „Spastic Fantastic Records“. Album je snimljen krajem februara prošle godine po DIY principu, na probi u njihovom kućnom studiju u Parmi, dok su za miks i master snimka bili zaduženi studio Frizzer, odnosno North London Bomb Factory. Fizičko izdanje albuma za teritoriju Srbije izdaje DIY kuća „Underground Disco Beočin“, u vidu audio kasete.

Preslušavajući ovo osamnaestominutno mini remek-delo mladog sastava iz Parme, shvatio sam zašto je ovaj način snimanja možda i najefektivniji da se atmosfera jednog ovakvog benda što realnije sačuva na traci. Ovi momci, da nemaju svoj studio, mogli bi da u jedan standardni dvosatni termin za probu uguraju šest puta svoj čitav album i da im ostane još vremena da popiju neki espreso ili šta već italijanski pankeri srču. Ovaj album namenjen je da atmosferu prvom pesmom podigne na nivo apsolutne euforije i da te ne pušta do samog kraja. Kao što je Lollo rekao u svom intervjuu za Maximum RNR, ovaj bend je uz puno sreće oformljen u pravo vreme na pravom mestu, i svaki kompromis radi popularizacije njegove poruke bi bio klasično samoubistvo iz zasede. Nema ovde mesta ni za kakve komplikacije, solaže niti radijske hitove, svaka pesma ima svojih minut i po i nedvosmislenu poruku koju sa prvim taktovima jasno stavlja do znanja. Master je odrađen odlično, po mom skromnom mišljenju, braća iz NLBF su to jako lepo izbalansirala ne oduzimajući previše originalne energije i fluidnosti same svirke. Vokal je malo generičan, ali se reči prilično jasno čuju, uz zavidan izgovor engleskog jezika, osim u pesmama „Weirdos“ i „C.C.T.V.“ koje su pretpostavljam namerno otpevane nerazgovetnije, što apsolutno ima smisla i uklapaju se savršeno u čitav koncept albuma kao celine. Možda sam malo ogrešio dušu kad sam rekao da ovo ne bi moglo da prođe na radiju, moj favorit na ovom albumu je bez premca pesma „Retard“, ali svi smo svesni da na radiju ide Riblja čorba, a nama ostaje da maštamo o svetu kad ćemo možda čuti i nešto novo, nešto divlje. Možda sledeći sprinterski album benda Shitty Life. (Ivan)