Integrity – Humanity Is The Devil Lp – 20th anniversary edition (Organised Crime Rec, 2016

Ko bi rekao da su prošle dve decenije od pojavljivanja ovog remek dela? Prosto neverovatno. Kao da je juče bilo kad sam kasetu sa ovim izdanjem + Against The Grain –„Mentiroso“ te prvi singl Unisona,  vrteo  kao manijak pri tom naivno progutavši priču nekog ortaka  da je prva pesma „Vocal Test“ ustvari snimak probe Dwidovog glasa odmah nakon što je izašao iz bolnice u kojoj je operisao glasne žice zbog prevelikog dranja.

Nakon par godina Integrity je trebalo da svira u Beogradu, krajem  2001. godine (izveštaj pročitajte ovde). Kako sam u to vreme bar jednom u dva-tri meseca dolazio u Beograd ne bi li gledao gigove ovom sam se posebno radovao. Nedelju dana pred gig, iz nekog razloga, ne sećam se zašto, odustao sam.  Ispostavilo se da je odluka bila dobra, Integrity se nisu pojavili. Zbog nemanja ata karneta  Hrvati ih nisu pustili da pređu granicu. Uteha što nisam otišao, odnosno što se cela stvar nije desila bio je plakat za gig koji je godinama krasio zid moje sobe. Danas pojma nemam gde je, možda sam ga i bacio, te ako neko ima viška i hoće da ga se otarasi neka se javi. Bend je i u leto 2013. navodno trebalo da svira kod nas.  Čak je i MAD objavio datum na sajtu. Međutim priča se i po drugi put izjalovila.

Kako je „Organized Crime“ reizdao gotovo celu diskografiju benda u poslednjih par godina tako je došlo vreme da i ovaj, tada desetoinčni vinil bude objavljen kao dvanaestica sa još par detalja kojih na „Victory“ izdanju nije bilo.

„Humanity Is The Devil“ je po meni lična karta benda iako je mnogo više metal od prethodnih izdanja. Produkcijski je najispeglaniji. Verovatno  snažan utisak i divljenje samo su posledica onog klinačkog loženja s kraja prošlog veka. Da pričam sada koliko je ovo dobar album, da razglabam o svakoj pesmi pojedinačno, nema svrhe. Pretpostavljam, ko je čuo za bend čuo je, ko nije i ne mora.

Pored drugačijeg formata, ide gatefold omot sa ugraviranim imenom benda i nazivom izdanja. U njemu  Aaron, jedan od braće Melnick, priča o nastanku albuma, snimanju istog i promeni zvuka ka metalu. “Jagged Visions” je nastala još 1990. i prvi put u nešto drugačijoj verziji izvedena je kad su nastupili  kao predgrupa, tada glem bendu, Panteri. “Hollow”,  u originalu nazvana “Armenian Persecution” imala je deo pesme “Jimson Isolation” pre nego što je snimljena ovako kakva jeste.

Uz gatefold ide jedan solo poster, te minijaturni pamflet u kome je cela “Humanity Is The Devil”pretočena u tekst. Ko se bori sa koncetracijom slušajući tu pesmu kao desetominutni monolog, ovde može lepo pročitati o čemu je reč.

Pored vinila objavljen je i disk (za drugog izdavača) na kome je ceo materijal produkcijski doteran.

Nemanja