Armed With Anger / Ian Glasper / Cherry Red Books (2012)

Pune dve godine ova knjiga, odličnog naslova i još boljeg podnaslova („how UK punk survived the nineties“), stoji mi na polici a nikako da se zaletim sa čitanjem, obzirom da poprilično deluje zastrašujuće jer ima gotovo 700 strana. Nakon fenomenalne „Burning Britain“, potom odlične „Trapped In Scene“ kao i istorije anarho panka, Ian Glasper je zaokružio priču. Objavio je i četvrtu, poslednju knjigu koja se bavi punk scenom s kraja 80ih i prelazom u 90te godine.

armedDa budem iskren ovaj period dešavanja na ostrvu najslabije poznajem. Od stotinak bendova koji su obrađeni u knjizi za gotovo 70 posto nisam ranije čuo. Dok sam je čitao, iz znatiželje sam pronašao na netu veći broj upravo tih bendova i napravio poduži spisak onih kojima ću se sigurno vratiti. Obrađeni su svi mogući pravci koji imaju dodira sa pank scenom, od klasičnog ’70s punka, preko pop-punka, ska-punka, hardcorea, do militantnog straight edgea, metal corea i emo corea. Među poglavljima koja sam pročitao s užitkom tu su priče o Leatherface, Sick On The Bus, Voorhees, Hard Skin, Knuckledust, Sink, Citizen Fish, Blaggers ITA, Goober Patrol… Obradovao sam se i delu o škotskom bendu Turtlehead s kojim sam davnih godina radio intervju, ali je bilo i nekoliko prijatnih iznenađenja.

„Ako mislite da u ovoj knjizi ne treba da se nađe Therapy?, onda definitivno ne znate dovoljno o njima“. Ovom rečenicom počinje priča o momcima iz ribarskog mestašca u Severnoj Irskoj koji su pod snažnim uticajima Minor Threat, Sonic Youth, Big Black, Operation Ivy, Snuff, Ruts… oformili klasičan DIY bend koji će kasnije izrasti u jedan od najvećih alternativnih sastava u Britaniji. U knjizi su obrađeni i počeci velškog benda Lostprohets te Understand koji su takođe isplivali na površinu i potpisali za major etikete.

Sve u svemu, „Armed With Anger“ je odličan kolekcionarski primerak, pun fotki i plakata, urađen u dizajnu kao i prethodne Glasperove tri knjige, te je toplo preporučujem svakom true punxu.

Zgro